söndag 30 januari 2011

åter igen söndag

Veckorna susar förbi och varje söndag tänker man att den här veckan gick fort. Och det gör dom ju. Kommer inte ihåg allt jag hunnit med i veckan men en del bilmekande och lite andra sysslor. Helgen har mest bara varit lugn. Varit ute och hunnit gå några promenader med Gabriella i den tidiga och sköna vårvärmen. Trevligt att få se solen och blå himmel =) Dock har det varit grymt halkigt. Beslutade även vilken bil jag skulle ställa upp med i Kalldrage. Blir varken Pvn eller Amazonen som får luftas ur vinterdvalan utan jag är lite lat och ekonomisk/snål och använder bilen som jag har påställd och vinterrustad redan.

Så det blir att åka modernt i 142an =) Får se om jag tar mig tid att kanske försöka tvätta av den dammet och smutsen och kanske göra en polering på den. Vore ju roligt att även om den är lite ytrostig komma dit med en hyfsad fin bil iaf =) Funderade även på om jag ska utnyttja takräcket fullt ut och kanske lasta på bensindunk, skidor och såna klassiker?

I morgon blir det en sväng förbi arbetsförmedlingen och se om dom har något roligt att säga angående Jobb och utvecklingsgarantin. Blir nog mest troligt förbi morfar en sväng och se hur han har det. Tror att jag ska ta och lufta 142an dit och låta den få gå lite varm innan Kalldrage =) Den har faktiskt fått stå stilla ett tag och det känns ju lite dumt.

Nu är det dags för en kortare resa till Sjöstigen och söndagsmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar