söndag 9 januari 2011

söndagsinlägg

Rubriken måste vara det svåraste att hitta på? Nåja, söndag innebär att det varit helg fast nu på slutet har det väl mest bara varit helger tycker jag. Denna helg har varit fylld av skidåkning, fester och goda middagar. Massa trevligheter.

I fredags hann jag med en del grejer på den här kärran. Plockade ner bromsarna på båda sidorna bak och som jag misstänkte så blev det byte av bromsrör sista biten. Dock såg bromsslangen ganska fräsch ut så den lät jag vara kvar. Var dock lite pill innan jag kunde komma åt och byta rör. Var tvungen att plocka ner hela bakaxeln. Var dock inte så farligt som det låter. Hann med att plocka ihop två fräscha bromscylindrar också. Det som saknas är väl att plocka ihop en fräsch monteringssats och sen ta dom fräschaste backarna och montera ihop allt.

Det ska göras nu till veckan och sen så borde väl bakvagnen vara klar. Det som sen ska kollas upp är framvagnen. Med styrning och leder och drivknutar och även bromsarna. Vet att det finns en del att kolla upp. Måste iaf skruva fast fjäderbenen som är lösa av någon anledning. Kolla upp varför ena drivknutsdamasken sitter löst och så vidare.. Det har varit för många mekaniker på denna bilen som har börjat på ett ställe och sen inte gjort klart det..

Nu är det dags för lite kvällssnacks. Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar