torsdag 13 januari 2011

4 km

Idag känns det som om jag hunnit med massor med saker. Egentligen har jag inte gjort jättemycket men det är väl känslan som räknas?
Började dagen med att skjutsa in gabbe till hennes jobb och sen vänta i 2 timmar tills returmarknaden. Hann med att åka förbi både jula och biltema under tiden. Så här blev resultatet av 2 timmars väntan. Ett begagnat takräcke för en hundring komplett med stroppar för att sätta fast skidorna.
Perfekt =) Har redan hunnit använda det så det känns ju bra.


I garaget har det även gått framåt. Har varit där 2 dagar och fått en massa saker gjort. Kom ju på att jag kopplat varningslampan för handbromsen fel och lagt den på 30-spänning istället för 15. Fixade en knapp till tutan för det gick inte att få till dom vanliga. Var nog något fel antingen i ratten eller i rattstången. Sen kopplade jag in min nyinköpta spolarvätskebehållare. Slutligen blev även belysningen över instrumenthuset tillfixad. Plastkretskortet på baksidan hade ju självklart gått av på den kretsen så var bara att plocka fram lödpennan och löda fast en kabel istället. Trodde det skulle vara svårt men gick ganska bra faktiskt. Så här såg det iaf ut när jag gjorde klart bromsarna bak. "Bakaxeln" är nerplockad och ligger på domkraften och det är klart för montering av allt "nytt". =)

Det här verktyget var en riktigt bra investering tillsammans med lite bromsrör och några nipplar. Då behöver man inte stå där helt tomhänt om man nu råkar dra av ett gammalt rör eller en nippel går sönder.

Ordning och reda på detta bordet =)

Och just det ja.. Apropå rubriken. Blev totalt 4km skidåkning idag. Inte lika långt som jag hade tänkt mig. Hade faktiskt planerat att vara riktigt duktig och åka 3 varv runt 3,3km-spåret men istället blev det bara en liten runda till på kortaste spåret. Det gick alldeles för tungt och var för dåligt fäste. Får skylla på det där vallateamet tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar