söndag 5 december 2010

söndag

Sitter här på kökssoffan och väntar på att Gabriella ska vakna. Bläddrade just genom "slaskmappen" med bilder och insåg just att jag har en hel del bilder där som måste sorteras och rensas. Får se när jag känner mig sugen att ta mig an det. Borde ha gjort det eftersom jag har fyllt på men har väl inte haft tid. Hittade iaf igen en bild på en maträtt vi lagade i veckan. Viltskav och så blev det ris till =)

Annars idag är planerna att åka till någon julmarknad. Tror det var prat om både Obbolas och en sväng till Gammlia. Vore ju roligt. Kanske kommer några bilder därifrån sen idag.

Så här ser det ut i garaget med sciroccon. Nu är den nog så nerplockad som den behöver vara inför en lack. Det som hände sist var att jag plockade ut bakrutan och började lite rostlagningen runt rutramen. Började grovspackla framskärmarna också. Dom hade fått en hel del småskador efter att ha legat på olika hyllor under åren. Återstår dock en del spackel och sen en våtslipning inför lack. Känns som om det inte kommer ta så lång tid tills det börjar närma sig för lack men då är det ju en massa extra jobb. Maskera alla ruthål och dörrposter och sen blir det väl även att maskera av garaget så det inte dammar så mycket. Bara det kommer ju ta en massa tid.. Nåja. Nya tag imorgon och ska väl försöka hinna med att spackla klart så det bara återstår att våtslipa bilen sen =)

Nu är det dags att väcka Gabriella =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar