måndag 5 april 2010

påskstämning i köket

I torsdags blev det en shoppingrunda innan bowlingen. Blev bland annat lampan i fönstret som passade riktigt fint faktiskt =)

Idag var jag och Gabriella till farsan för att byta däck. Tycker det faktiskt var dags att göra det. Känns onödigt att köra runt på fräscha vinterdäck nu när det är bar asfalt nästan överallt. Kändes genast mycket trevligare att köra på hemvägen. Slippa höra dubbarna nöta mot asfalten. Men självklart så hinner man bara en bit så hänger snön i luften..

1 kommentar:

  1. Skymtar det inte en stringhylla där? Snyggt!
    Lite kaxigt att byta till sommardäck redan? Men som sagt, rätt skönt att slippa oljudet...

    Det är klart det funkar med jpeg. Bilderna du lagt upp ser ju finfina ut.
    Är oxå lite orolig över hårddisken som sitter i datorn. Den jag har är sju år gammal... Just därför har jag skaffat två externa.

    Den ena av de externa används nästan dagligen. Medans den andra BARA används/slås på när det ska säkerhetskopieras material (mest bilder). Detta sker kanske en gång i kvartalet. Annars står den strömlös, vilket innebär att gångtiden på den blir marginell. Tycker det systemet känns hyffsat vettigt. Vore märkligt om alla tre hårddiskar går sönder samtidigt.
    Sedan så skriver jag ut (oftast via Crimson) de bilder jag gillar mest någon gång i halvåret.
    Kollade runt lite när jag skulle köpa hårddiskar. Blev tveksam till ”Lacie” men tyckte ”Western Digital” fick bra recensioner. Men vad vet jag... Är nog mest som det turas...

    Dessa två är det jag använder:

    Denna köptes för ca ett år sedan:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=241068

    Och denna i somras:
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=222695

    SvaraRadera