onsdag 7 april 2010

Finbesök

Känns som det har blivit en slöardag idag men vi har ändå hunnit vara till gymmet en sväng och så skjutsade jag Gabriellas farfar till Obbola. Nu har vi ätit middag och det luktar nybakat i hela lägenheten. Gabriella har varit duktig och bakat bröd som ser jättegott ut och så blev det någon ny variant på chokladmuffins. Dom såg också jättegoda ut. Skulle tydligen vara nyttiga också. Får nog bli ett smakprov efter vi varit och simmat ikväll. Om vi nu orkar ta oss iväg =)


Här är Gabriella in action iaf =)


Sen fick vi finbesök idag igen. Självklart blev man nyfiken på vad som hände och så var jag ju tvungen att ta fram kameran för att fånga det på bild =)


3 kommentarer:

  1. Verkar vara värsta pådraget hos er! Är det inte väktare så smyger polis och ambulans runt...

    Nybakat är ju så jäkla gott! Bröd eller bullar spelar ingen roll, allt är ju så gott nybakat. Och rätt kul att pyssla med om man har tid.

    Ha ha... Ja världen är nog rätt liten. Har blivit mycket köp och sälj här nu ett tag. Funderar även om att göra premiär på tradera som säljare. Har ju en massa smågrejjer som bara ligger och skräpar.

    Teakbordet jag nyss sålde köpte jag före jul. Då med fyra stolar. Men bordsskivan var lite för sliten för att jag skulle stå ut med det. Och förra veckan så dök det ju upp ett skitfint teakbord på myrorna för 390:-, så det var klart jag slog till.
    Fick ju 350:- för det ”gamla” bordet och då behöll jag ändå en iläggskiva. Så det nya, fina bordet, kostade mej 50:-.
    Hittade även två till stolar i samma stil för 150:-. Klart värt!
    Överhuvud taget är det ju värt att spana på blocket/sec.hand affärerna efter begagnade möbler. Med lite tur så kostar de ju en bråkdel av vad nya möbler betingar. Och är ju så mycket vackrare och mer välbyggda.
    Jag är ju totalt nere i secondhand/teak/50/60/70-tals träsket när det gäller möbler och prylar...
    Men det gäller ju att vara snabb när dom bra affärerna dyker upp.
    Såg en otroligt fin 50-tals bokhylla för 500:- i Piteå på blocket för några veckor sedan. Annonsen hade varit ute i tre timmar när jag ringde. Men då var det redan någon från Arvidsjaur som var på väg för att hämta den... Snopet. Sa åt tanten att hon nog var för billig på möbeln. Hon svarade då att ” jo, men det är ju ett dödsbo. Vi vill ju bara bli av med grejjerna”... Samma sak var det ju med teakborden jag köpte "mitt framför näsan" på er i Umeå ; )
    Jag kanske skulle hålla ögonen öppna åt er när jag är på auktion i Skelleftehamn. Är det något speciellt ni är ute efter? Är ju så enkelt att skicka en MMS-bild om det är något som kan vara intressant.
    Men det är klart, vi kanske är ute efter ungefär samma saker...

    Ja det är ju få förunnat att, som du, få köra omkring i två klassiker!
    Klart du ska prova använda amazonen som vinterbil. Har funkat bra för mej. Men det är klart, man kanske inte vill dagspendla väldigt många mil med den.
    Men visst. Till ett närliggande jobb eller som ”slängarbil” funkar det ju ypperligt!

    Nu har jag ju förmånen att ha varmgarage. Väldigt skönt när det är minusgrader. Kanske mindre bra ur rostsynpunkt... Men va fanken. Det är ju faktiskt bara en bil.
    Det är klart den ska användas. Och bilen kostar ju knappt något när man inte kör. Tror jag betalar runt 70 kronor i månaden för helförsäkring för amman... Då löns det knappt att ställa av.
    När jag tar fram sommarbilen så brukar jag låta amazonen vara påställd.

    SvaraRadera
  2. Faan vilken tjej du har alltså!! :)

    SvaraRadera