tisdag 22 februari 2011

vattenskidor?

Igår strax efter mitt inlägg så blev kom jag på att det var dags att ta fram skidorna igen. Var ju ett tag sen sist och den här gången kom jag på att jag skulle pröva att ta en runda runt holmen och tillbaks. Behöver ju inte köra bil till nåt spår utan bara gå ner till isen och spänna på sig skidorna. Enkelt =) Gick faktiskt hyfsat bra. Dock lite snöblindhet och svårt att hitta igen något skoterspår som dög att åka på. På ena siden av ön så var det väldans djup snö så där gick det långsamt. Efter att jag kom hem så mätte jag upp lite snabbt på eniros karta och enligt min mätning så blev det ca 3,7km och tog väl runt 40 minuter. Kanske blir en till runda imorn. Var ganska skönt och enkelt.

Och här kommer några testbilder från mitt nya objektiv. Märkte nu när jag kollade genom alla bilder jag hunnit ta sen igår att det faktiskt är lite svårt att få fokus helt rätt när fokusdjupet är så pass kort.

Fortsättning lär följa med fler bilder med det nya objektivet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar