fredag 26 mars 2010

ny kyl o frys =)

Fick för en stund sen hem vår nya kyl och frys. Härligt med nytt. Dock saknar jag den gamla lite. Den var ju ganska cool men dock lite för ofräsch. Nya saker har ju inget krom eller stil. Dock kändes den nya lite rymligare faktiskt och det är ju helt fel.

Och nyss ringde jag o beställde färg till Amazonen. Ska hämta den till veckan. Känns lite mer verkligt nu att jag ska lacka bilen själv. Nu finns det ingen återvändo att backa. Ska kika om besiktningstid i maj så jag får lite mera press. Blir nog kanon =)

1 kommentar:

  1. Alltid frächt med ny kyl o frys. Och det kanske drar en aningens mindre ström än det gamla...

    Blir ju nyfiken hur det gamla kylskåpet såg ut när du nämner krom.
    Finns ju iofs nya i gammal stil. Undrar om märket är SMEG, Men dom är ju rätt dyra…
    Gillar även handtagen i ditt retrokök!
    Drömmer själv om ett 50-tals kök med skjutluckor och snedställda överskåp med de rätta handtagen...
    Visst kan det vara kul och ombonat med retromöbler. Men ibland så avundas jag ”Ikeastuket”. Det ljusa, vita, rena och mjukstängande köksluckor.. Har en tendens att bli så plottrigt när man samlar retrogrejjer...

    Imponerande, och låter lite roligt, att du ska lacka bilen själv! Har du tillgång till lackbox? Antar att den blir röd?

    Angående tandläkarskåpet så är det i plåt. Gediget byggt. Vilket märktes när det skulle bäras tre trappor upp till mej...
    Undrar om det inte ligger någon typ av tyngd i botten på skåpet.
    Har nog stått på någon tandläkarmottagning på 50-60-talet. Hittade det på blocket i somras. Tror jag gav runt 800:-. Störtskön, gedigen och ljudlös känsla när man drar ut ”lådorna”.

    One.com. Där min hemsida ligger, är nog inte känd för sin tillförlitlighet. Därav lite seghet o strul ibland när man går in på sidan...
    Men man får tillgång till 4Gig (bra när man ska lägga upp många bilder) för hyffsat rimliga pengar.
    Nu börjar det vara lite dåligt med pengar så jag är nog ingen större konkurrent gällande retromöbler i Umeå med omnejd på ett tag ; )

    Ekonomin blir lite stressad när man går arbetslös. Känns ovant att vara a-lös...
    Har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv och så blir man det när man passerar 35.

    Brukar ”hänga” i Ske-hamn på söndagar när det är auktion där. Mycket skrot men ibland så dyker det upp intressanta grejjer och möbler.
    Har ni inga roliga auktioner i Umeå?

    SvaraRadera