onsdag 17 mars 2010

Måndag-tisdag

Igår och i måndags så var jag hos farsan och fixade på Amazonen. Går sakta men säkert framåt. Börjar bli dags att gå ut i förrådet och hämta huv, front och skärmar för att se hur mycket dom behöver slipas och spacklas för att få bra. Sen ska det på lite underredsmassa och lite karroserikitt där jag har fixat rosten i skuffen. Är nog bäst att göra det innan lack. Kommer nog bli kanon =) Självklart fick man ju förresten poliseskort till garaget. Undrar vem som hade ringt och tipsat dom om att jag skulle dit? Dom bara dök upp där på vägen och guidade mig nästan hela vägen fram.

Är det någon som kan se konturerna av det gamla hjärtklistermärket som suttit på bakluckan? Antar att det varit ett hjärta med ett "S" på kanske? På andra sidan fanns konturer av en gammal majblomma. Läckert =)







Det här projektet längtar jag efter också. Blir väl någon sorts busbygge. Får se hur mycket av inredningen som ska in. Nåja.. Är nog ganska länge kvar.

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Ska du t.o.m lacka själv? Har kollat in dina bilder nu ett tag. Undrar om du "mörkar" din fotokunskap... Vad använder du för prylar egentligen? (inte för att det är grejjerna som är avgörande). Fina bilder i de flesta inläggen!
    Har förresten en sportratt till en amazon liggandes som jag nog aldrig kommer att använda.. Intresserad?
    Tror även jag har div. cromelister liggandes. Har inte kollat upp skick på dom iofs...

    SvaraRadera
  2. Ha ha... Fick ett svar av dej i min blogg som jag i min tur svara de på. Lite rörigt ; )
    Kopierar in svaret här oxå...:

    Måste erkänna att jag nog är en riktig teakjunkie...
    Skivspelaren är riktigt snygg. Men jag har redan en vintageanläggning bestående av en Pioneer receiver från 60-70-talet och ett par Carlssonhögtalare (OA-5 MK II) kopplade till det. Dessutom har jag ju inga skivor längre...

    Sålde för en massa år sedan iväg min riktigt fina skivspelare (Thorens TD-318MkII) med en hutlöst dyr Ortofonpickup och gav bort skivorna till min bror och köpte en cd-spelare... Ångrar jag faktiskt idag...

    Voltmätaren är en klassisk Smiths. Fungerar och är riktigt fin! Saknar bygeln för att spänna fast den. Men du som är händig fixar ju det på 30min.
    Köpte den faktiskt på tradera just efter jag köpte amman och hade stora planer... Men kom som av mej och kom ju över en klocka, som iofs bara fungerar ibland, men är väldigt snygg och sitter nedanför värmereglagen just nu.

    Pris? Hm... Har sett dom gå för runt 500 ibland och ibland billigare. Ska vi säga 300:-?

    Tror inte jag har några rutlister till amman. Men ska kolla ordentligt.
    När jag köpte amazonen (strax norr om Umeå faktiskt) så fick jag med div prylar. Bla ett knippe med lister. Har ingen aning om skicket. Ska kolla även det...
    Har även ett komplett svart baksäte. Rygg, säte och sidor liggandes längst in i förrådet. Tror det är i hyffsat skick.
    Angående foto. Visst är det kul! Om du använder Photoshop så kan jag rekomendera "NoiseNinja". Ett brusreduseringsplugin åtminstone jag tycker är bra...
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Hm. Apropå rutlister. Var ju till ett ställe utanför Bastuträsk för ett par år sedan. Hade hört talas om en äldre gubbe som samlat på bilar i en massa år.
    Så jag och en kompis var o smög runt några förråd där ute i skogen. Var säkert fyra-fem förråd proppade med gamla bilar. Mest volvo men även en o annan amerikanare...
    Kommer att bli intressant när gubben som äger allt dör... Hur/vem ska man ta hand om allt?

    Hittar inte igen bilderna men i länken nedan finns några dåliga bilder. Scrolla ner en bit så upptäcker du inlägget.
    http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=4822&start=180

    SvaraRadera