onsdag 15 september 2010

tisdag-onsdag

I tisdags tog jag mig ner till garaget. Fick ganska mycket gjort faktiskt vilket var trevligt. Började med att bland annat plocka ner avgassystemet på Amazonen för att täta det och försöka vrida till det så att det inte ligger emot när man motorbromsar men lyckades bara med att få det tätt. Sen blev det att dra ut den svarta sciroccon för att vända på den. Låter kanske enkelt men den har rattlåset "igång" och startar ju inte heller.

Ut gick ganska bra på betonggolvet men sen att vända den ute på grusgången blev lite tyngre men det gick =) Tur att dom där bilarna är lätta så att det gick bra att lyftdra runt den. Sen in med den igen =) Sedan var det den vitas tur såklart. Och då hade den ju inga däck eftersom dom var lånade till den svarta. Så lyckades hitta en annan omgång hjul som passade så dit med dom och sen dra upp den på gruset med traktorn och sen putta in den i garaget.

Nu ser det ut så här där inne. Hyfsat fullt men det gick =)

Idag var jag på en utbildning/konferens eller vad man nu ska kalla det som var anordnad av IF Metall. Vet inte vad jag ska säga. Känns som en ganska bortkastad dag. Det som var positivt var väl gratis lunch =) Annars var det ganska långtråkigt.

Imorn håller jag tummarna för att lyckas få en besiktningtid för Amazonen och lyckas få den godkänd =)

1 kommentar:

  1. Du verkar då ha energi!
    Snålåker med en familj (två vuxna, två barn och jag) imorgon till Umeå så det blir nog förmodligen inget besök...
    Skulle visst till något tropikhus/terrarium i Holmsund. Svårt att hitta?
    Får bli en annan gång som jag tittar förbi...

    SvaraRadera