torsdag 7 april 2011

luleåresa

Idag har jag slösat 12 timmar på något som i mitt tycke var nästintill helt värdelöst. Vi blev erbjuden bussresa upp till Luleå till kulturens hus där det skulle vara jobbmässa för gruvnäringen. Efter fyra timmar i en kvav buss så käkar vi lunch och beger oss sen in till mässan. Där finns det ett gäng arbetsgivare men ingen som ville ha en maskinförare. Allt var utlagt på entreprenad. Tänkte gå på ett seminarium som just skulle börja. Där var det knökfullt så det gick inte heller. Alla arbetsgivare som var där rekomenderade dessutom att man skulle in på deras sida för att leta lediga jobb.

Annars är det väl fullt upp. Den här kortveckan har jag kört hjullastare och hållit på med materialhantering. Får se vad det blir för maskin och uppdrag nästa vecka. Imorgon ska jag försöka rensa ur den svarta sciroccon och göra klart den för skroten. Sen ska jag byta till sommarhjul på den vita och så tänkte jag ta och försöka kolla upp framvagnsinställningen. Den verkar vara lite galen just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar